Knarkkakor

Idag är sista dagen av min två veckor långa inskolning. På måndag är det På Riktigt. Då har jag inget att skylla på längre när jag inte vet vad avdelningarna heter (wtf avd 55 – vad är det för fel på deskriptiva namn som ”Lungan” och ”Njuren”?) eller när jag letar efter patienter i fel väntrum. Igår var det dock ganska På Riktigt ändå, jag gick visserligen utöver ordinarie personal men jag höll mig till en disk hela dagen och hade inga stödhjul i form av Ewa och Marie som annars hållit koll på mig under de här veckorna. Och det gick ganska bra ändå! Jag fick visserligen en kardiologöverläkare att se trött ut genom att irrprata om insulinom men skötte mig i övrigt rätt bra. 1,1 patient per arbetad timme vilket är nära målet.

Här hemma är det kaos och kartonger som gäller fortfarande, men det finns planer, ack så bra planer, om hur röran skall sorteras upp. De involverar framförallt att vi inhandlar fler grejer. Det låter väl rationellt, no? Tilläggas bör kanske att de nya grejerna inte är av typen ”blandad kitsch” som annars utgör 95% av mina ägodelar utan mer saker som kallas ”Motorp” och ”Nostalgisk”… och ”Billy” såklart. Imorgon ska jag köpa en såg. Då jävlar.

Det är ju pepparkakssäsong. Men jag har hittat något ännu bättre. Annas lantkakor – en blandning av pepparkakor, kolakakor och crack. God help me, jag äter upp ett helt paket i ett svep om ingen hindrar mig.

7 kommentarer

  1. Bek said,

    04 december 2010 den 19:06

    MEN VAR DU TVUNGEN ATT TIPSA OM FLER KAKSORTER

  2. Josefin said,

    05 december 2010 den 15:36

    Den stora frågan är ju: Hur gick det med Hello Kitty-klockan?

  3. Bek said,

    09 december 2010 den 17:37

    Har du provat Ballerina Pepparkaka? Konstigt nog helt okej!

  4. R.Zing said,

    19 december 2010 den 22:04

    Oj, crack. Äntligen!
    SOM jag väntat på att det ska börja säljas i butiker.

  5. Doktoranden said,

    20 december 2010 den 20:52

    Jag trodde nästan du hade lagt bloggandet på hyllan. Trevlish att bli motbevisad.

    Du blev således inte länge på norrlandslungan, njut av livet i stora staden och jag är alltid på en fika eller annat när jag är i närheten!

  6. 28 december 2010 den 19:53

    Ja, visst är Annas lantkakor goda! De når nästan upp till samma nivå som mormors hembakade.

    Lycka till på jobbet!

  7. drnever said,

    24 mars 2011 den 16:45

    Ballerina kladdkaka vanilj + mjölk är jättegott. Superenkelt att ta isär och äta fyllningen också vilket jag tycker är ett stort plus!


Kommentera

