Onwards and upwards

Idag är det sista dagen på den privata vårdcentralen, på tisdag fortsätter AT-äventyret med sista placeringen vilket är den vanliga vårdcentralen här i stan.

Bitterljuvt att sluta här. Eller kanske mest bittert när jag tänker efter. Det är såklart är kul att fortsätta framåt och snart snart snart bli KLAR med AT och flytta söderut, men gänget här på hälsocentralen är underbart och jag skulle gärna vara här längre.

Tog med hembakade lussebullar igår till avskedsfika, och idag blev jag avtackad med en gynundersökning följt av en trerätters lunch (ca 750 kcal så nu får jag nog inte äta mer idag). Det är ju nästan så att jag blir tårögd, härliga människor!

Nu ska jag strax ha min sista patient för dagen. Imorgon är det jour, och utan att jag har märkt det så har de bytt ut alla låsen så nu kommer jag varken in i sjukhuset eller omklädningsrummet. Som en sån där klichéartad mardröm ni vet. Fattas bara att jag glömmer ta på mig byxorna när jag går till jobbet.

4 kommentarer

  1. DNA said,

    27 november 2009 den 20:30

    Du bjöd inte på kanylbullar?

  2. Sofia said,

    27 november 2009 den 21:54

    Hehe, nej, men vi har ett stående skämt på jobbet om att ha 40 mg Furix i bulldegen och sedan pensla bullarna med Laxoberaldroppar istället för vispat ägg. :) Men det blev helt vanliga bullar istället, den här gången.

  3. DNA said,

    28 november 2009 den 08:00

    Förra fredagen bjöd jag på ananaspaj på jobbet. Receptet var från en med hjärntumör och den var bakad av en med hjärnblödning.
    Den tyckte dem om ! Vill du ha receptet?
    Jag har också planer på att bjuda på Labbråttor:

    http://www.matklubben.se/recept/labbraattor_76052.html

  4. Sabadon said,

    29 november 2009 den 12:53

    Ah… de vet verkligen hur man festar. En gynundersökning och en trerätters lunch. yay!


Lämna en kommentar